Meer met parkeren
Parkeren is onderdeel van de bestemming, niet van de reis. Een parkeerplaats moet je hebben, niet zoeken. Een parkeerplaats moet je bezoekers bieden. Hoe breng je vraag en aanbod zo makkelijk mogelijk bij elkaar?
De voordelen van gereserveerd parkeren
Een positieve bezoekerservaring
Bedenk wat het niet vinden van een parkeerplaats met jouw bezoeker doet.
Controle over het gebruik van jouw parkeerterrein
Het automatiseren van het proces, betekent ook nieuw inzicht over het gebruik.
Betrouwbaar betalingsverkeer
Je bezoeker betaalt vooraf en online zodat het niet meer fout kán gaan.
De mogelijkheid om (vooraf) extra informatie te sturen naar klanten
Als je weet wie er parkeert, breid je service in hun richting eenvoudig uit.
Het inzetten van online marketing om klanten extra’s te bieden
Geregistreerde auto’s en klanten leveren je data, laat die informatie niet liggen.
Onze modaliteiten
Lopen en fietsen
Reisadvies van deur-tot-deur kan ook (deels) met de fiets of lopend. Ook deze opties worden getoond.
Auto en Parkeren
De gebruiker krijgt dynamisch reisadvies en de mogelijkheid om vooraf een parkeerticket te boeken.
Openbaar vervoer
Van trein tot metro en van de bus tot tram, alle opties zijn gekoppeld en kunnen direct worden geboekt.
Taxi
De taxi wordt vaak ingezet voor de last mile, de gebruiker ziet alle opties en kan de rit direct boeken.
Lokale initiatieven
Deelfietsen of een shuttle dienst, alle lokale initiatieven kunnen eenvoudig worden gekoppeld.
Persoonlijk reisadvies direct boeken en betalen
Je bezoeker voert een vertrekadres in. Dit kan de huidige locatie zijn, een postcode of een straatnaam/plaats combinatie. Na het kiezen van een bestemming en een gewenste aankomsttijd, worden de reisopties getoond. Hij of zij kan deze reisopties bekijken, vergelijken en direct boeken.
Hoe werkt het?
Wij leggen jou graag de stappen uit die een bezoeker van jouw website of applicatie doorloopt om een persoonlijk reisadvies te ontvangen in de Mobility Portal.
Stap 1: gegevens invoeren
De bezoeker voert de benodigde gegevens in. Met deze gegevens is het mogelijk t om een reisadvies te kunnen geven van A naar B.
Stap 2 : reisadvies wordt geladen
De Mobility Portal haalt gegevens op van alle mobiliteiten waar een reisadvies over kan worden gegeven. Hierdoor kan de bezoeker een weloverwogen keuze maken in de mobiliteit waarmee gereisd gaat worden. Natuurlijk is het ook mogelijk om de bezoeker te sturen in het maken van een mobiliteit keuze.
Stap 3 : bezoeker maakt een modaliteit keuze
De bezoeker maakt een keuze op welke manier hij/zij wil reizen. Als de keuze is gemaakt, dan kan de bezoeker ook direct een mobiliteit ticket boeken. Dit zorgt ervoor dat de bezoeker ook daadwerkelijk reist volgens het advies.
Stap 4 : dag van vertrek
Op de dag van vertrek krijgt de bezoeker nog een update over zijn reis.
Parkwebshop succesvol ingezet
Bezoekers slimmer laten reizen
“De Mobility Portal helpt ons om bezoekers te informeren over hun reis naar de Johan Cruijff ArenA, waarbij we hen kunnen sturen met een persoonlijk reisadvies. Hierdoor helpen wij de bezoeker om slimmer te reizen.”
Hidde Salverda
Directeur Evenementenbedrijf
Johan Cruijff ArenA